17 Temmuz 2010 Cumartesi

Yaşar Abi ile Kısa Bir Muhabbet

Kimdir bu Yaşar abi? Kendisi Gebze-Alarko'nun Yenişehir Soyak sitelerine servis yapan aracın şoförü. Cuma günü(dün) Alarko'dan çıktıktan sonra oturduğum yere gelen servisi buldum ve bindim. Servis şoförü beni ilk defa gördüğü için önce nereye gideceğimi sordu ve sonra da muhabbet başlayacak gibi olunca yanındaki koltuğa gelmemi yolda daha rahat konuşabileceğimizi söyledi. İlk önce klasik muhabbetler döndü yok işte hangi okulda okuyorsun, bölümün ne, nerelisin vb. Ardından Yaşar abi içindeki sıkıntıyı bana sorduğu sorularla belli etmeye başladı. Öncelikle sorusu şuydu: "Sizin okulda gençlerin ülkemiz ile ilgili düşünceleri neler?" ben de ne hakkında diye sorunca "İşte Türkiye'yi daha iyi yerlere getirmeye çabalamak, ülkemize faydalı ve Türkiye'yi geliştirecek şeyler üretmek vb." diye söyleyince ben de tabiki şuanki durumu anlattım: Çoğunluğun Türkiye'nin durumundan memnun olmaması, çalışıp da hakedilenin alınamaması, genç beyinlere fazla önem gösterilmemesi ve onlar için yeni olanaklar sunulmaması vb. gibi durumlardan çoğu öğrenciye yurt dışının daha cazip gelmesi. Bunun üzerine Yaşar abi çok mutsuzlaştı ve "Ülkemiz gibisi yok, gençler ülkemiz için çabalamalı, onu iyi yerlere getirmeli" diyerek sıkıntısını anlattı.
Ah be Yaşar abi. Ülkemiz üniversite mezunlarının kaçına iş sağlayabiliyor? Ülkemiz genç beyinlerin araştırıp bulduğu veya oluşturduğu her alan için geçerli olabilecek ve gerçekten insanlığa yararlı olan şeylerin kaç tanesine destek oluyor? Üniversitelerdeki süper zeka öğrencileri Amerika gibi ülkeler gelip kendi ülkelerine götürürken bizim ülkemiz ne yapıyor? Herkes ister kendi ülkesini geliştirecek şeyler yapmayı veya yapabilmeyi ama desteklenmedikçe kim ne yapsın be Yaşar abi. İşte serviste içimden geçenler bunlardı ama yorgun olduğum için bir şey demeyip yolu izlemekle yetindim. Yaşar abi Kars'tan gelmiş çalışıyor İstanbul'da. Onun da istekleri onun da umutları var tabi. O da haklı, haksız demiyorum tabiki ama genç beyinlerden önce bu ülkeyi iyi yere getirmek için çabalaması gerekenler meclisteki beyinler. Ne zaman onlar bişiler yapmaya başlarlar zaten ardından da gençlerin çaba göstereceğinden hiç bir şüphem yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder